Friesland loopt warm voor Thuiszorgacties

1 april 2013

Friesland loopt warm voor Thuiszorgacties

Friesland loopt warm voor thuiszorgaktie.

Ondanks de kou trokken veel Friese SP-afdelingen erop uit om aktie te voeren tegen de bezuinigingen in de thuiszorg. Gewapend met handtekeningenlijsten benaderden we het winkelende publiek met het verzoek om zich achter de thuiszorgaktie te scharen door een handtekening op de lijst te plaatsen. Zo ook in Gorredijk waar SP Opsterland samen met leden van de Abvakabo op verschillende plekken in het centrum handtekeningen verzamelden. De reakties van het winkelende publiek waren hartverwarmend. 'Natuurlijk doen we mee', was een veel gehoorde reaktie en het is duidelijk dat mensen zich zorgen maken. Alle bezuinigingen zijn goed voelbaar bij de mensen en men  snapt het niet. Waar blijft al dat geld wat wij opbrengen met het betalen van onze zorgpremies? Wie komt ons helpen als we oud zijn en niet meer in staat zijn om voor onszelf te zorgen? Verzorgingshuizen worden wegbezuinigd en nu de thuiszorg, waar gaan we naar toe?

Na twee uur de kou getrotseerd te hebben gingen we zo'n 300 handtekeningen rijker met een tevreden gevoel weer huiswaarts.

Wilt u meer doen dan een handtekening zetten en echt uw stem laten horen, kom dan op 6 april naar Den Haag voor de landelijke aktie tegen de bezuinigingen in de thuiszorg. Via de Abvakabo is er gratis busvervoer naar Den Haag voor leden maar ook voor niet-leden. U kunt zich opgeven via onderstaande link.

Kom ook op 6 april naar Den Haag en zeg NEE tegen de bezuinigingen in de thuiszorg.