SP Opsterland roept op voor demonstratie 21 september en zet bussen in

SP Opsterland roept op voor demonstratie 21 september en zet bussen in

Zaterdag 21 september Beursplein Amsterdam

14-09-2013 •

Tientallen organisaties protesteren op 21 september in Amsterdam tegen het bezuinigingsbeleid van de regering Rutte, die gewone mensen de prijs laat betalen voor de crisis. Ook de SP-afdeling Opsterland roept iedereen op om naar deze demonstratie te komen.

SP leider Emile Roemer: “Deze regering van VVD en PvdA heeft ons land in een neerwaartse spiraal gebracht: bezuinigingen, teruglopende investeringen en bestedingen, lagere belastinginkomsten, oplopende werkloosheid, hogere woonlasten, stijgende kosten van levensonderhoud, belastingverhogingen, lagere pensioenen en nog meer bezuinigingen. Wij laten zien dat het anders kan en dus anders moet. Nederland is een rijk en ontwikkeld land met enorme mogelijkheden. Het is aan ons om de lasten en de lusten eerlijker te verdelen en mensen kansen te bieden in plaats van angst aan te jagen. Met hoop, verandering en optimisme maken we een einde aan de sfeer van negativisme en cynisme die momenteel over ons land hangt”.

De SP regelt busvervoer. Mensen die mee willen kunnen opstappen in Heerenveen, Joure of Lemmer. Voor meer informatie of opgave kunt u contact opnemen met heerenveen@sp.nl. Graag vermelding van naam, telefoonnummer en gewenste opstapplaats.