Verslag ledenvergadering mei 2014

Verslag ledenvergadering mei 2014

Verslag naar: Bestuursleden, regiobestuurder. Na vaststelling: website

Opening

Het weer, andere verplichtingen, vervoersproblemen en ziekte maken de vergadering minder druk bezocht, dus doen we met een kleine groep wat gedaan moet worden.

en Mededelingen

- dorpsbudgetten: door een vragenlijst te sturen aan alle Plaatselijk Belangen hoopt onze afdeling zich een beeld te kunnen vormen over al dan niet democratische besluitvorming bij de besteding van het budget (€ 2500+€0.80 p.inwoner). De reacties tot dusver zijn summier.

We zullen e.e.a. blijven volgen.

Open avond decentralisaties van Jeugdzorg, wet Wmo 2015 en Participatiewet.

Het ligt in de bedoeling om in het najaar hier een informatieve avond over te beleggen. Opsterland heeft besloten tot integraal beleid op deze 3 gebieden. Hoewel geoormerkt als Sociaal Fonds is het zaak dat er een evenwichtige verdeling van deze gelden komt. Toch vrezen we straks een in alle opzichten zuiniger beleid ondanks de goede intenties van onze gemeente. Via deze weg zullen we u op de hoogte houden wanneer tijd en plaats van deze algemene voorlichtings-avond bekend zijn. Natuurlijk kunt u hier dan ook uw ervaringen kwijt.

Landelijk en Regionaal Nieuws

- Na de gemeenteraadsverkiezingen hebben we nu ook meer SP-wethouders in het noorden, o.a. in Drachten en Groningen.

- Europese Verkiezingen.

De grote SP-affiches ‘100% Sociaal’ hingen overal op de verkiezingsborden. Er is geflyerd in de diverse dorpen. Het resultaat: het aantal stemmers op de SP in onze gemeente ging van 9 naar 11%!! Steeds meer burgers willen het roer om en zien dat de SP-strijdpunten daar een hulp bij zijn.

Organisatorisch

Leden aantal: We moeten 2 uitschrijvingen incasseren (buren al lid?).

Website: Mogelijk zult u binnenkort een andere web-layout aantreffen. Deze wordt n.l. door het landelijke partijburo bepaald.

- 31 mei 14 u, SP Zichtbaar in Ureterp

- 12 juni Buurten in de Buurt 19.00-20.00 Lippenhuizen

- 26 juni ledenvergadering Dorpshuis Luxwoude

- 28 juni 14 u, SP Zichtbaar in Beetsterzwaag (C1000)

Nieuwsbrief

Graag wijzen we u hier op onze papieren afdelings-Nieuwsbrief die, samen met de Tribune, bij u in de bus valt.

Vastgesteld tijdens de bijeenkomst op 26 juni ‘14