Verslag ledenvergadering oktober 2014

1 december 2014

Verslag ledenvergadering oktober 2014

Verslagen naar: afdelingsbestuur, regiobestuurder, afd.scholing aanwezigen

Opkomst: De voorzitter kan ditmaal 11 aanwezigen welkom heten!

Mededelingen:

a) Zoals u wellicht hebt gehoord, heeft onze afdeling een enquête gehouden onder cliënten van dokterspraktijk ‘De Kompe’ in Gorredijk. Dit naar aanleiding van klachten die ons bereikten. Inmiddels is de uitslag bekend. Voordat we hierover verder publiceren willen we eerst het gesprek aangaan met ‘de Kompe’ (wordt vervolgd)

b) het verkiezingsprogramma voor de Friese Provinciale Staten is vastgesteld.

c) ook de kandidatenlijst voor die Statenverkiezingen in maart 2015 Verkiezingsprogramma en kandidatenlijst kunt u het lezen op SP Net.

Landelijk en Regionaal Nieuws

- Per 1 september j.l. is de landelijke SP-website vernieuwd. Hebt u die al bekeken?

- De SP gaat in november een campagne starten over de toename van de landelijke kloof tussen arm en rijk; ook de kaarten-protestactie tegen de in uitvoering zijnde en beoogde sluitingen van verzorgingshuizen loopt door.

- Landelijk groeit het protest tegen met name het tekort aan handen in de zorg. Natuurlijk heeft ook onze afdeling vraagtekens bij de enorme bezuinigingen.

Open Avond decentralisaties Zorg, Jeugdhulp en Participatiewet.

Het is de bedoeling om op deze voor ieder toegankelijke avond, naast algemene info over de nieuwe wetten, nader in te gaan op hoe de door Opsterland genomen maatregelen concreet uitpakken voor haar inwoners. Helaas lukt het niet om de voor-ge­­­nomen datum te halen, maar zodra deze bekend is leest u dit op deze plek.

SP in Opsterland

- Onze afdeling telt momenteel 76 leden (zijn uw buren al lid?)

- Steeds weer in gesprek met mensen: zo komen wij aan de echte ervaringsverhalen en kunnen we van onze kant ons verhaal kwijt. Daarom vindt u ons : * Op 6 november a.s. in Ureterp * Op 29 november van 14-16 uur in Friesche Palen

Onze eerstvolgende vergadering is op 22 december om 20.00 uur in het dorpshuis van Luxwoude. U bent welkom.

Tot ziens dus!