SP Opsterland voert campagne in Gorredijk

1 maart 2015

SP Opsterland voert campagne in Gorredijk

Zaterdag 28 februari kon u SP Opsterland in Gorredijk tegenkomen als u over de Lange Wal liep. Met een kar vol campagne materiaal stonden we daar om in gesprek te gaan met winkelende voorbijgangers.

Er werden tijdens de gesprekken die we hadden veel zorgen geuit over de teloorgang van de zorg. Mensen maken zich echt zorgen over de vooruitzichten voor zichzelf, maar ook over de zorg die eigen ouders krijgen, thuis of in het verzorgingshuis.

Veel mensen weten niet waar ze aan toe zijn. Thuiszorg wordt teruggedraaid en verzorgingshuizen worden gesloten. Er wordt steeds meer gehamerd op zelfredzaamheid, maar wat als er straks ook geen thuiszorg meer is? Gaan we dan allemaal verpauperen? En hoe zit dat dan met die zelfredzaamheid, die toch een keertje ophoudt omdat het lijf niet meer wil.

In gesprek met een echtpaar werd er een compliment geuit aan Renske Leijten. Wat hebben jullie daar een goede zitten, die het voor ons ouderen opneemt.

Tijdens de uren die we in Gorredijk waren, werden  er niet alleen veel verkiezingsfolders uitgedeeld, maar ook balpennen en schuursponsjes. Voor de kleinere geïnteresseerde hadden we doosjes kleurpotloden en leuke kinderboeken. Natuurlijk mochten de ballonnen niet ontbreken.

Er deed zich ook nog een grappig voorval voor. Toen een van de SP'ers iemand een verkiezingsfolder wilde overhandigen, vertelde de man dat hij voor de andere rode partij was, waarop een voorbijganger zei: " Nou daar ben je  lekker mee, ze besodemieteren je waar je bij staat joh". Wij konden het wel waarderen de aangesproken man wat minder.

Na een aantal uurtjes in de koude wind te hebben gestaan, was het ook wel goed om weer naar huis te gaan. Gelukkig met een tevreden gevoel, want er gaan  veel mensen op woensdag 18 maart stemmen, die hun stem niet verloren laten gaan.