Vrijdagmorgen Omrop Fryslan over vochtproblematiek.

30 april 2015

Vrijdagmorgen Omrop Fryslan over vochtproblematiek.

Vrijdagmorgen in aller vroegte, tussen 06.00 uur en 07.00 uur en  in de herhaling tussen 08.00 uur en 09.00 uur wordt er in een radioprogramma van Omrop Fryslân aandacht besteed aan de SP Opsterland actie betreffende vochtoverlast.

Donderdagmiddag kwam er een telefoontje of er een interview afgenomen kon worden bij een bewoner met vochtproblematiek. Natuurlijk is dit mogelijk als er zo snel een bewoner wordt gevonden die daar voor in is. Gelukkig bracht Martin Dijkstra uit Beetsterzwaag uitkomst. De afspraak was toen snel gemaakt.

Rond 15.30 uur stond verslaggeeftster Lennie Bronsveld van Omrop Fryslân voor de deur. Na even een kort kennismakingspraatje en het aanhoren van de informatie werd het interview opgenomen. Niet alleen Martin kwam aan het woord ook SP Opsterland voorzitter Jolanda Geerling - van Overhagen.

Dit allemaal naar aanleiding van een oproep in de SA24 en De Woudklank beiden gratis kranten in Opsterland. Nadat deze kranten zijn verspreid druppelen de meldingen over vochtoverlast binnen. Inmiddels hebben we al 12 meldingen inclusief de meldingen die we al hadden. SP Opsterland weet dat er nog veel meer leed is wat vochtoverlast aan gaat. We roepen iedereen dan ook op om zich te melden via opsterland@sp.nl of via een telefoontje 0513-463762.

Doel is om met huurders en verhuurders aan de slag te gaan met het vochtprobleem. Inmiddels is al gebleken dat ventileren en droogstoken alleen niet helpen. Alleen als je weet waar het vocht vandaan komt kun je iets doen aan bestrijden, anders wordt het een eindeloos verhaal van pappen en nathouden.